Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

Μαυρίζουμε.. τρώγοντας!

  Γνωρίζατε ότι ένα ωραίο και ομοιόμορφο μαύρισμα δεν οφείλεται μόνο σε ώρες ηλιοθεραπείας ή solarium, αλλά και στις βιταμίνες-ουσίες κάποιων τροφίμων που καταναλώνουμε;;
  Τα πλέον συνηθισμένα και οικονομικά είναι τα ροδάκινα, τα καρότα, το αυγό, τα ψάρια, το λεμόνι το γκρέιπφρουτ, οι ντομάτες, φράουλες και βατόμουρα.
  
  Τι είναι όμως αυτό που περιέχουν κάποια από τα παραπάνω τρόφιμα και συμβάλλουν στο να κρατούν το δέρμα μας ενυδατωμένο και ομοιόμορφα μαυρισμένο;
  
  Η βιταμίνη Α και τα αμινοξέα που περιέχονται στα αυγά βοηθούν στην παραγωγή της μελανίνης και της βιταμίνης Β2 η οποία είναι πολύ ''θρεπτική'' για το δέρμα μας.


  Τα βερίκοκα και τα καρότα αποτελούν κύρια πηγή β-καροτίνης που εκτός από την αντιοξειδωτικής της δράση συντελούν στην διατήρηση ενός ενυδατωμένους και ελαστικού δέρματος.


  Τα ροδάκινα, ειδικά τα κίτρινα προστατεύουν το δέρμα από της ηλιακές ακτινοβολίες καθώς είναι πλούσια σε καροτενοειδή και φλαβονοειδή. (χρωστικές ουσίες και ενώσεις που ενισχύουν το μαύρισμα).


  Επίσης τα ψάρια είναι πλούσια σε σελήνιο και βιταμίνη Β2 πλούσια σε αντικαρκινικές ιδιότητες.


  Ένα μαυρισμένο δέρμα χρειάζεται ενυδάτωση και προστασία, για αυτό έχουμε τα λεμόνια και τα ακτινίδια, καθώς βοηθούν τόσο στην ενυδάτωση όσο και στην αναδόμηση και προστασία του δέρματος.


  Ένα άλλο γνωστό συστατικό των προϊόντων μαυρίσματος αποτελεί το DHA, που συναντάται και στις τροφές, σε μικρές ωστόσο ποσότητες (κυρίως στα παντζάρια) και αντιδρώντας με τα αμινοξέα της κάτω στιβάδας της επιδερμίδας οδηγεί στον επιθυμητό στόχο...το μαύρισμα!!!




Σαφώς η διατροφή δεν ''μαυρίζει'' αλλά διατηρεί και προστατεύει ένα ήδη μαυρισμένο δέρμα!




Καλές βόλτες στον ήλιο..και καλή σας όρεξη! ;)


Παρ' ολα αυτά δεν ξεχνάμε το αντιηλιακό ειδικά τις ώρες 12-4μμ, καθόμαστε στην σκιά (καθώς και εκεί μαυρίζουμε), και φροντίζουμε να δροσιζόμαστε συχνά με βουτιές ή ντους!