Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2011

Μύθοι και πραγματικότητες για την καλοκαιρινή διατροφή μας...

 Πολλά είναι αυτά που ακούμε σχετικά με το τι πρέπει να τρώμε και να πίνουμε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.. ποια από αυτά όμως είναι μύθοι και ποια ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.. παρακάτω έχω σκοπό να σας ''χαλάσω'' κάποιες ιδέες που είχατε μέχρι σήμερα.. (προσωπικά και εγώ όταν τα ανακάλυψα σε κάποια απογοητεύτηκα λιγάάάκι σε άλλα χάρηκα!!!)
Παρ'όλη την απογοήτευση όμως είναι καλό να ξέρουμε τι κερδίζουμε και τι χάνουμε από αυτά που επιλέγουμε να προσθέσουμε στην διατροφή μας.. 

Είναι γνωστό και αναμενόμενο ότι το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών ο οργανισμός μας ζητά πολλά δροσερά υγρά καθώς με την ζέστη και τον ήλιο ιδρώνει και χάνει σημαντικές ουσίες που θέλει να τις αναπληρώσει μέσω δροσερών ροφημάτων ή ενός special παγωτού ή κάποιο κρύο συνήθως γεύμα.. πολλά είναι αυτά που κατά καιρούς έχουμε ακούσει.. για να δούμε όμως τι ισχύει και τι όχι..


1) Το δροσερό κοκτέιλ φρούτων είναι περισσότερο υγιεινό από ένα απλό ποτό;
Λάθος! Το κοτκέιλ περιέχει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ καθώς είναι μείγμα ποτών που πολλές φορές περιέχει ζάχαρη, χυμό φρούτων, γάλα κτλ..κτλ.. συστατικά που προσθέτουν θερμίδες στο ποτό μας (300-400 θερμίδες). Αντίθετα ένα απλό ποτό περιέχει την συνιστώμενη δόση κατανάλωσης αλκοόλ και συνοδεύεται με πάγο, άρα είναι σαφώς περισσότερο υγιεινό και διαιτητικό (140-180 θερμίδες)


2) Η παγωμένη μπύρα είναι ότι καλύτερο για να ξεδιψάσεις το καλοκαίρι;
Όχι! Όπως όλα τα ποτά έτσι και η μπύρα περιέχει αλκοόλ. Το αλκοόλ όσο παγωμένο και αν είναι δεν ενυδατώνει τον οργανισμό αντιθέτως προκαλεί κατακράτηση υγρών και τον αφυδατώνει!


3) Τα παγωμένα ροφήματα μας ξεδιψούν καλύτερα;
Όταν ένα ρόφημα είναι παγωμένο ο οργανισμός δυσκολεύεται να το απορροφήσει οπότε κάποιες φορές όχι μόνο δεν μας ξεδιψάει αλλά μας φουσκώνει και προκαλεί μεγαλύτερη αίσθηση της δίψας.


4) Το καλοκαίρι μας κόβεται η όρεξη;
Ποιος το είπε αυτό να πάω να του δείξω τι τρώω κάθε μέρα! Όντως η αίσθηση της ζέστης προκαλεί δυσφορία αλλά αυτό δε σημαίνει ότι σε φουσκώνει κιόλας. Ίσα-ίσα έχοντας περάσει μία πολύ ζεστή μέρα ο οργανισμός έχει χάσει πολύ ιδρώτα και είναι εξαντλημένος.. όταν λοιπόν χαλαρώσεις θα θέλεις να αναπληρώσεις ότι ''έχασες'' με τον ιδρώτα σου!
Το θετικό είναι ότι το καλοκαίρι περνώντας χρόνο στην παραλία αποφεύγουμε να τρώμε τόσο μεγάλα γεύματα ως συνήθως οπότε είναι φυσιολογικό να νιώθουμε λιγότερο φουσκωμένοι.


5) Το αλάτι δεν κάνει καλό;
Εδώ θα σας ξαφνιάσω ευχάριστα.. ειδικά το καλοκαίρι πρέπει να καταναλώνουμε περισσότερο αλάτι καθώς είναι αυτό που βοηθά σημαντικά στην ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός διότι με την κατακράτηση υγρών που προκαλεί μειώνει την απώλεια ουσιών μέσω του ιδρώτα.


6) Τα καλοκαιρινά φρούτα είναι περισσότερο γλυκά, άρα παχαίνουν και δε πρέπει να τα τρώμε;
Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι από τα πιο σημαντικά γεύματα του καλοκαιριού καθώς περιέχουν άφθονο νερό από την φύση τους και βιταμίνες που μας τονώνουν σημαντικά και συμβάλουν σε μία ισορροπημένη διατροφή. Το γεγονός ότι είναι πιο γλυκά οφείλεται στην φυσική ζάχαρη που περιέχουν κάποια από αυτά αλλά κάθε άλλο παρά κακό δεν είναι. Το ιδανικό είναι να καταναλώνουμε 3-5 φρούτα την ημέρα και δεν εννοώ 3 καρπούζια και 2 πεπόνια :) αλλά 3-5 μερίδες φρούτων την ημέρα συνολικά 500 θερμίδων.

Ελπίζω οι πληροφορίες να σας φανούν χρήσιμες και πρακτικές...

Να έχετε ένα όμορφο καλοκαίρι..